Πλεονεκτήματα των ηλεκτρονικών δημοπρασιών
- Διεύρυνση της αγοράς: ως δυνατότητα συμμετοχής σε οποιονδήποτε ενδιαφερόμενο, με την κατάργηση των συνόρων, τη μεγέθυνση της αγοράς και την αύξηση του ανταγωνισμού
- Παγκόσμια κάλυψη: η αμεσότητα του διαδικτύου καταργεί το εμπόδιο της διαφοράς της ώρας στις διάφορες περιοχές του πλανήτη
- Μείωση κόστους και ταχύτητα συναλλαγών: οι συναλλαγές πραγματοποιούνται άμεσα και χωρίς ενδιάμεσους με συνέπεια τη μείωση του κόστους των συναλλαγών
- Εξοικονόμηση πόρων: υπό ευρύτερη έννοια, χωρίς μετακινήσεις και κατασπατάληση ενέργειας και χρόνου
- Αποτελεσματική Τιμολόγηση: σε μια διευρυμένη αγορά με αυξημένη συμμετοχή και ανταγωνισμό η τελική τιμή της δημοπρασίας θα κινηθεί στους νόμους της αγοράς
- Μικρότερος κίνδυνος συνέργειας: ικανός αριθμός συμμετεχόντων καθώς και η δυνατότητα άμεσης διενέργειας της δημοπρασίας δεν αφήνει περιθώρια συνεργασίας στους συμμετέχοντες
- Ευκολία: το περιβάλλον διενέργειας της δημοπρασίας από την πλατφόρμα είναι εύκολο και φιλικό για το χρήστη, γιατί με την χρήση του πληκτρολογίου του και μόνο συμμετέχει σε αυτή και την παρακολουθεί στην διαμόρφωσή της είτε ως συμμετέχων είτε ως ενδιαφερόμενος.
- Αλληλεπίδραση: η αμεσότητα και η ταχύτητα εξέλιξης της διαδικτυακής εφαρμογής δίνει την δυνατότητα στους χρήστες σε ελάχιστο χρόνο να ενημερώνονται με συγκεκριμένες πληροφορίες και να αλληλεπιδρούν, δηλαδή εδώ αποτυπώνεται η διαδραστικότητα της πλατφόρμας
- Έλεγχος τιμών: αξιοποιείται η δυνατότητα αποτελεσματικότερου ελέγχου των τιμών που προσφέρονται
- Φυσική παρουσία περιττή: ανεξαρτήτου χώρου και χρόνου οι χρήστες συμμετέχουν στην συναλλαγή
- Εξάλειψη ενδιάμεσων: δεν επιβαρύνονται οι συναλλαγές από κόστη προμηθειών και για τους προσφέροντες και για τους ενδιαφερόμενους
- Εικοσιτετράωρη λειτουργία : ο χρόνος αφού δεν αποτελεί εμπόδιο οι δημοπρασίες διενεργούνται ανά πάσα στιγμή
- Ασύγχρονη λειτουργία: για την διεξαγωγή της δημοπρασίας δεν χρειάζεται ο συγχρονισμός των συμμετεχόντων από τη στιγμή που δεν υπάρχουν χρονικοί και τοπικοί περιορισμοί
- Ανάπτυξη κοινοτήτων: με την βελτίωση των σχέσεων αγοραστών και πωλητών, αφού οι πωλητές προσανατολίζονται επιτυχέστερα στις ανάγκες των πελατών τους καθώς και στην οικονομική τους δυνατότητα, ενισχύονται οι σχέσεις ξαναδημιουργώντας την κοινότητα και την πίστη
- Μειωμένα κόστη έρευνας: μέσω της εφαρμογής ο ενδιαφερόμενος μπορεί πολύ εύκολα να καλέσει υποψηφίους συμμετέχοντες στην ηλεκτρονική δημοπρασία, αφού συμμετέχουν ως μέλη της
- Βελτίωση της διαχειριστικής επάρκειας των επιχειρήσεων: αν οι συμμετέχοντες προσκαλούνται σε δημοπρασίες και επανειλημμένα δεν κερδίσουν έστω και μία, τότε θα αναγκαστούν να ανασχεδιάσουν τις δραστηριότητές τους προκειμένου να επιστρέψουν στην ορθή ανάπτυξη και υλοποίηση του αντικειμένου τους.